wtorek, 9 czerwca 2015

Mleko sojowe czy polędwica sopocka?

Po napisaniu poprzedniego artykułu, pojawiła się myśl:
czym dla amerykańskich naukowców jest wysokobiałkowa przekąska sojowa?

(Matt_Weibo, flickr.com, CC BY-SA 2.0)

Choć, wcześniej sama się nad tym nie zastanawiałam, znalazłam dane, z których wynika, że  
  • 1,5 szklanki niesłodzonego mleka sojowego jest źródłem ok. 10,5 g białka i dostarcza mniej więcej 120 kcal.

Dla porównania:

  • Około 100-gramowa porcja niskotłuszczowego sera zawiera o 5 g więcej białka niż mleko sojowe i jest o 20 kcal mniej energetyczna od niego, tj. dostarcza 15,6 g białka i 102 kcal.  
  • Średnia jajecznica bez dodatku masła czy oleju to mniej więcej 5,5 g białka i 63 kcal
  • Kromka pełnoziarnistego pieczywa to ~5 g białka i ~110 kcal.
  • Osobiście uwielbiam chude wędliny - np. w 100 g polędwicy sopockiej zawiera się około 18 g białka i ~97 kcal. 

Wnioski?

Jeśli mleko sojowe nie jest dla nas łatwo dostępnym produktem, wystarczy skierować się do lodówki z chudym serem. Z  mojego zestawienia wynika, że ta przekąska ma niemalże najlepszy stosunek zawartości białka do kaloryczności. Jednakże... :-D
Według mnie nie ma lepszych wysokobiałkowych przekąsek niż zrolowana polędwica z kawałkiem ogórka, papryki czy pomidora w środku. Takich roladek mogę zjeść nawet tuzin bez szczególnego uszczerbku na figurze-fit ;-).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz